NL | EN

Faculteit der Wijsbegeerte

ESHPM (Health)

14 | EINDE

Je hebt nu een groot deel van de campus van de Erasmus Universiteit Rotterdam gezien. Maar dit is nog niet alles. De gebouwen die je niet gezien hebt, zijn multifunctionele gebouwen. Alle faculteiten kunnen daar dus gebruik van maken.

Er zijn twee faculteiten van de Erasmus Universiteit Rotterdam die je niet kan vinden op campus Woudestein:

• Erasmus Medisch Centrum (EMC). Deze faculteit kan je vinden in Rotterdam Dijkzigt. De faculteit zit aan het ziekenhuis vast. Dat is wel zo handig, want hier kan je als student Geneeskunde, Nano-biologie en Klinische Technologie studeren.
  • Erasmus University College (EUC). Deze faculteit kan je vinden in het centrum van Rotterdam. Hier studeren studenten Liberal Arts and Sciences, dat is een studie waar je veel verschillende en brede vakken kunt volgen over onder andere bedrijfskunde, psychologie en geneeskunde.

Wil je meer weten over de universiteit of ben je extra nieuwsgierig geworden naar een van de studies? Vind meer informatie op de site of bezoek de Bachelor Open Dag!

Activiteit: Als je voor het Langeveldgebouw staat en over de vijver kijkt, zie je de faculteits vlaggen wapperen. Vraag aan de kinderen: ’’Waarom zouden deze vlaggen die kleuren hebben?’’, ‘’Waar staan deze vlaggen voor?’’ (school)jaar? De professoren van de verschillende faculteiten hebben dan allemaal een verschillende kleur stola (sjaal) om. Zo kunnen mensen zien bij welke faculteit de professor hoort.